Thursday, January 21, 2010

.Munchy's ke Mancis? KOnfius..kOnfius.

Alkesah di suatu petang

Location : kedai runcit  Maju Jaya .
Watak utama : si jejaka yg tak berapa kacak tapi manes nya ada & si amoi anak si taukey kedai.
Saksi kejadian :  aku

...si jejaka tak berapa kacak tapi manes nya ada tu tgh dok usha-usha lighter kat tepi kaunter bayar tuh dan kat mulut dia ada satu bahan pembunuh, sebatang rokok...

si jejaka tak berapa kacak tapi manes nya ada : mancis ada?

si amoi anak si taukey kedai : ada.u mau ka?

si jejaka tak berapa kacak tapi manes nya ada : berapa satu?

si amoi anak si taukey kedai : aiyo.u mao mancis apa ? ada byk ma. lu  pegi belakang sana dulu tgk.

si jejaka tak berapa kacak tapi manes nya ada : *muke terpinga-pinga gila! (aku perhati dr jaoh)

si jejaka tak berapa kacak tapi manes nya ada : * beliau tnye balik soalan. MANCISSS ADA ??

si amoi anak si taukey kedai : MANCIS ka? Takda lo.I ingt u tanya td bissekut MUNCHY'S.


Berfikir sebentar kat dlm kedai tuh, sekarang ni ada lg eh org pakai mancis nak nyalakan api rokok? Adik I yg darjah 6 tu pon dah ada lighter sendiri.Oh.Beliau bkn smoker ok.Tp gune lighter tu untuk bakar bunge api dia.



12 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

Mancis tu murah, tak silap 20sen je. Tu la org nak beli. Member aku slalu beli....untuk bakar rokok dia.

ini blog wirdah said...

la,yeke.still ada org gune mancis lg la ek..ingtkan dh pupus cara tu >.<

fiD said...

rumah aku gune jek nak idopkan dapur masak, heee

Zuewairy said...

hahahahaha;) ni kes cekak..

hah?? pokak??


owh.. pekak;) kwang2..

ini blog wirdah said...

fiD: kalau gune dapor masak tu mmg still ada lg. cume yg jarang tgk bile org gune mancis bile isap rokok heh :p

ini blog wirdah said...

zuewairy : mcm penah dgr ayt tuh.Err,dialog dlm salah satu cite p.ramlee ke eh?Keluarga 69?

SENORITA ZATY said...

due22 pon bole, hahah

FaTiN said...

dia pokai kot hari tu jadi terpaksa guna mancis nk nyalakan alat pembunuh dia (:


p/s : first time singgah sini. sila tinggalkan jejak di blog saya sbb saya sedang blogwalking(:

annaskeatiakuh said...

boleh pula igt biskot..hahahahaha

annaskeatiakuh said...

boleh pula salah faham...hahahahaha :D

kodok hijau the ghost writer said...

jiwa perokok ini berbeza hatinya hahahaha

icee-yah said...

kelakarla...
salam perkenalan..jom tukar link..:)