Monday, February 8, 2010

.Jodoh Vs Kening Mata.


Dulu, masa dok jadi budak sekolah lagi, kawan-kawan selalu cakap,kalau nak tau jodoh kita dekat or jauh dari kita, cube tengok kening.Kalau kening tu dekat/rapat or hampir bercantum, maknenye jodoh kita dekat la tuh. Kalau kening jauh,jauhla jodoh tuh. Pernah dengar tak? Ish,sila jangan percaya sangat. Ni bukan fakta pon, hipotesis masing-masing je kot. Maybe ada pasangan yang kebetulan sama kes macam ni. Tapi ape-ape pon,yang pasti jodoh tu kan dah ditentukan oleh-Nya cume kita kene berusaha la jugak untuk dapatkan jodoh yang baik :) 



Oh ya,pasal kening tadi tu, kebetulan kening mak n ayah masing-masing kening rapat. Dorang memang dekat je,satu kampung.Bercinta dari zaman sekolah lagi.Bile dah 1 kampung,so takdela masalah nak balik raya umah sape (>.<)

19 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

hahaha, betulkah ini?

Ms.Independant said...

ade org kate nak tahu org tu kuat jeles ke tak...
tgk kening gak...
macam2...
huhuhu

:)

Hazzy Ishak said...

ada gak teori cenggini kan....

Atiqah Adnan said...

macam penah dengar jugaa.. hee~

Kuda Kertas said...

kalo tgh bkerut cmne lak tu??hehehe..

Peri PiA said...

Assalammualaikum :)
ye btl3,sejak dari bangku seklah lagi.
okeh,xpecaya ye ;)

mamai said...

layan kening ziana zain okay aper

The Absolute said...

jodoh dah dekat nie=)

deqyalalink said...

alamak, cane ni..kening aku bersepah cam maggi. buley de jodoh ke.

deqyalalink said...

alamak, cane ni..kening aku bersepah cam maggi. buley de jodoh ke.

NeenaAnuar said...

akaknyer kening bercantum.. tapi jodoh jauh.. lepas 6 tahun berchinta.. baru kawin... then dpt pun org jauh.. akak KL.. en. teman perak! hahaha.. sesungguhnyer ianyer bukan fakta tapi auta! ahakss!!

cumanyer mungkin bak kata wirdah tu betol.. ianyer mungkin satu kebetulan ajer kan.. kalau ade yg terkene camgitu... :D

ini blog wirdah said...

faiz farish : betol ke tak tu aku kurang pasti. tunggu la aku jd saintis,nanti aku kaji ek.haha.

ini blog wirdah said...

ms independent : huish,mcm2 pandangan kuar. kening ohh kening.

hazzy : a'ah kan dear.sape la ek reka teori ni. teori dh ada,so kite buat hypothesis la pulak. hiks ;)

ini blog wirdah said...

atiqah adnan : sis dh mao kawin kan? jodoh jauh ke dekat?

kuda kertas : jom kita tanye pakar kening jom. maybe leh buat surgery kasi kening tu tak berkerut2.hahaah.

ini blog wirdah said...

peri pia : erm,dulu mcm nak percaya, tapi rasanya tu semua cakap-cakap org je kot.


mamai : jom layan..*eh,nak layan fafau la.

the absolute : jodoh dh dekat ek? ape lg,nanti pandai2 la jemput I dtg kenduri ye kamu ye

ini blog wirdah said...

deqyalalink : macam meggi? pergh, nanti dapat jodoh rambot mcm megi la kot ni.mcm hafiz AF.hahaah

Deco [MisS N] said...

kening ku jauh2...harap2 dpt org jauh...jauh perjalanan,bny pemandangan...beshhh:)

Ah Fatt said...

kalau x ada kening camana?

saadah saadun said...

wah..
interesting..
bf akak adalah org kedah, akak kelate..
dan kening akak adalah jauh..
mungkin benar ya..
=')